Maak een eind aan schandalig hoge huren

13 juni 2017

De PvdA Utrecht strijdt de afgelopen jaren onophoudelijk voor meer betaalbare woningen in Utrecht. Afgelopen maart nog hebben wij ons erg boos gemaakt over excessief hoge huren voor zeer kleine woningen die in het voormalig postsorteercentrum aan de Jan van Foreestraat komen. Kleine appartementen van 25 tot 29 vierkante meter voor huren tussen de 710 en 750 Euro. Belachelijk en onacceptabel!

Dit soort extreme huren zetten de deur open voor nieuwe huurexplosies en dat terwijl de druk op de Utrechtse woningmarkt al zo hoog is en de huren de afgelopen jaren flink gestegen zijn.

Wij vinden dat ontwikkelaars gedwongen moeten worden om betaalbare huren te vragen. Als de ontwikkelaar niet wil meewerken wordt de ontwikkeling van het betreffende project wat ons betreft desnoods stopgezet.

Wij zien het als plicht van de gemeente om te zorgen voor betaalbare en fatsoenlijke woningen voor iedereen. Gelukkig lijkt het college dit nu ook in te zien en worden er stappen ondernomen.

Waar ben je naar op zoek?