Rick van der Zweth

Marketingstrategie bij de Volksbank

Wat heb je gestudeerd?
Bestuurskunde.

Heb je verkering en/of kinderen?
Wel een vriendin, geen kinderen.

Wat is je portefeuille?
Leidsche Rijn en Stationsgebied

Waarom ben je lid van de Partij van de Arbeid?
De PvdA is voor mij de partij die er niet alleen is voor de mensen met een laag salaris, hoge opleiding of veel geld, maar juist deze verschillende mensen met elkaar in verbinding probeert te brengen en niet bang is hiervoor wat van mensen te vragen. Het is een partij die er is voor iedereen en deze groepen ook met elkaar in contact wil brengen.

Wat heeft je doen besluiten politiek actief te worden?
Onze stad, mijn opleiding, achtergrond en lieve ouders hebben ervoor gezorgd dat ik alle kansen krijg en kan grijpen. Dit geldt niet voor iedereen en ik wil bijdragen aan een stad waar er plek is voor iedereen. Juist in een stad als Utrecht, waar het leven binnen en buiten het spoor zo verschillend kan zijn, is dit relevant en kan ik hieraan bijdragen.

Waar in Utrecht woon je?
Hoograven.

Wat is je favoriete plek in Utrecht?
Overdag een film in het Louis Hartlooper Complex of ’s avonds doorzakken in de vele mooie kroegjes in onze stad.

Stop de sloop van de Croeselaan!

door Rick van der Zweth op 2 oktober 2017

Op dinsdag 3 oktober wordt het debat over de ontwikkeling in het Stationsgebied gevoerd in de commissie. Hoe meer bewoners aanwezig zijn op de publieke tribune, hoe duidelijker het signaal. Kom daarom allemaal!

Prijzen woning Stationsgebied belachelijk

door Rick van der Zweth op 8 augustus 2017

Er waait een gure wind door het stationsgebied. Voor ruim 700 euro per maand kun je straks een woonruimte van ‘maar liefst’ 21 m2 huren. Een belachelijke prijs voor zo’n kippenhok 🐔 toch? Rick (fractielid) en Matthijs (campagneteam) maakten hier een vlog 🎥 over. Vlog Stationsgebied

Maak een eind aan schandalig hoge huren

door Rick van der Zweth op 13 juni 2017

De PvdA wil dat er een einde komt aan de extreme huurstijgingen in Utrecht. Absurd hoge huren zorgen ervoor dat het voor mensen met minder geld onmogelijk is een fatsoenlijke woning in de stad te huren. Het is de plicht van de gemeente om te zorgen voor betaalbare woningen, zodat iedereen van Utrecht kan genieten. Goed dat het college hier nu eindelijk ook werk van lijkt te maken.

College sloopt woningen Croeselaan

door Rick van der Zweth op 7 juni 2017

In het Stationsgebied komt een nieuwe wijk: het Beurskwartier. Hiervoor wil het college de oude jaren ’20 woningen aan de Croeselaan slopen. Terwijl wij als PvdA vinden dat je juist zuinig moet zijn op de oude woningen in onze stad!

De bewoners van de ca. 70 woningen moeten dus weg van het college. Mensen met een koopwoning worden uitgekocht en de sociale huurders krijgen niets: die moeten gewoon weg… Wat vinden zij van de plannen? Zijn zij betrokken bij het maken van plannen? De slogan van dit college is “Utrecht maken we samen”. Is dit wel zo? Wij vroegen het de bewoners…

PvdA steunt petitie Bouw perrontrappen aan de Moreelsebrug

door Rick van der Zweth op 30 maart 2017
Foto Renzo Gerritsen

Utrecht Fossielvrij richt een petitie aan de gemeente Utrecht om voetgangers en fietsers onvoorwaardelijk toegang te geven tot Utrecht CS door nog dit jaar perrontrappen te bouwen aan de nieuwe Moreelsebrug. De PvdA tekent deze petitie en jij kunt dit ook doen!