9 september 2014

PvdA: minder zorggeld naar externe adviseurs

bouchra14Utrecht staat zowel in 2013 en 2014 in de top 3 gemeenten die het meeste geld uitgeven aan externe adviseurs voor de op handen zijnde decentralisaties. Vorig jaar besteedde Utrecht 500.000 euro aan externe adviseurs en dit jaar 1 miljoen, zo blijkt uit een enquête gehouden door Nieuwsuur. De PvdA in Utrecht wil graag opheldering van het college waarom Utrecht zoveel kosten maakt aan externe adviseurs en waar er door deze uitgave op beknibbeld gaat worden. Daarnaast dringt de partij er bij het college op aan om meer zelf probleemoplossend te gaan opereren en zeer terughoudend te zijn met de inhuur van dure externe adviseurs.

PvdA-raadslid Bouchra Dibi: “Wij snappen dat er kosten gemaakt moet worden om de decentralisaties goed in te richten, maar dit lijkt ontzettend veel geld voor externe adviseurs. Utrecht is tijdig begonnen met de decentralisaties, wij hebben een eigen projectmanagementbureau en waarom moeten wij dan ook nog zoveel aan externe adviseurs uitgeven. Dit geld kan beter besteed worden aan de zorg zelf, de jeugd of de mensen die zonder werk zitten.”.

Hier kunt u de gestelde vragen lezen: SV 2014, nr 99
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bouchra Dibi (06-23121444).