27 oktober 2014

PvdA wil einde overlast Verdomhoekje

BulentBewoners van het Wolff en Dekenplein en omgeving, in de volksmond Verdomhoekje, ervaren al jaren overlast. In het Verdomhoekje zijn veel (horeca) ondernemers gevestigd. Sommige van deze zaken hanteren openingstijden tot soms wel 8 uur ’s ochtends volgens omwonenden. De overlast bestaat uit drugsdealers, auto’s die af en aan rijden, parkeeroverlast, inbraken, mensen die tot diep in de nacht rondhangen, geluidsoverlast en veel afval op straat. Bewoners zeggen dat hun woongenot en gezondheid ernstig leidt onder deze overlast. De overlastgevers aanspreken of er melding van maken durven zij vaak niet uit angst voor represailles. De gemeente hebben zij wel meerdere malen op de hoogte gesteld, maar tot op heden niet bevredigend resultaat.

PvdA-raadslid Bülent Isik is zelf ter plaatse geweest en heeft gesproken met meerdere bewoners. Hij constateert samen met de bewoners dat ondanks dat de gemeente twee jaar geleden een aantal zaken heeft gesloten, de overlast daarmee nog niet is beëindigd: “De bewoners van het Wolff en Dekenplein moeten zich weer veilig kunnen voelen in hun eigen woonomgeving. Daarom heb ik samen met mijn collega Marleen Haage het college gevraagd, conform een eerdere toezegging van de vorige burgemeester, lokaal winkelsluitingstijden op te leggen.”.

Haage en Isik willen daarnaast dat het college werk gaat maken van een integrale aanpak om de overlast aan te pakken en dat hierbij ook de Kanaal- en Damstraat betrokken worden. Volgens de PvdA is sprake van een verband tussen overlast in dit gebied en in het Verdomhoekje. Ten slotte hebben de raadsleden het college verzocht om ruimtelijke aanpassingen te doen om de huidige verkeersoverlast bij het Verdomhoekje aan te pakken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bülent Isik (06-48502989).