28 oktober 2014

PvdA wil opheldering kostenexplosie TivoliVredenburg

4-marleen-2De PvdA heeft voor aanstaande donderdag een extra debat aangevraagd over de kostenexplosie bij TivoliVredenburg. Fractievoorzitter Marleen Haage wil tijdens dit zogenaamde interpellatiedebat opheldering van het college over de vandaag bekend geworden extra eenmalige kosten voor het dichten van het geluidslek en de nazorg. Ook wil Haage opheldering van dit college over de structureel oplopende kosten voor de exploitatie.

Haage: “Extra kosten van drie ton voor het geluidslek, 2,9 miljoen voor de nazorg van het gebouw, 5,1 miljoen minder sponsorgelden en een structureel tekort van 1,1 miljoen op de exploitatie. Van dit college willen wij aanstaande donderdag weten of zij het project Muziekpaleis nog wel in de hand hebben en waarom de kosten nu ineens zo enorm oplopen. Wij willen dat dit college meer investeringen uit de markt haalt zodat Utrechtse burgers hier zo min mogelijk voor opdraaien.”.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marleen Haage (06-18119590)