16 juni 2014

PvdA wil opheldering uitstellen oplevering Gerrit Rietveld College

grcTot grote teleurstelling van directie, leerlingen, ouders en medewerkers is de oplevering van het nieuwe Gerrit Rietveld College uitgesteld. Hierdoor kan de feestelijke opening op 25 juni uiteraard ook niet doorgaan, waarvoor bijna honderd leerlingen, ondersteuners en ouders vol enthousiasme aan een theaterproductie werken. PvdA raadslid Gadiza Bouazani heeft vandaag schriftelijke vragen aan het college gesteld. Bouazani: “Hoe is het mogelijk dat krap twee weken voor de feestelijke opening, de gemeente een brief moet sturen dat deze niet doorgaat? Wanneer vindt de oplevering nu plaats? En waarom is de gemeenteraad hierover helemaal niet ingelicht?”. Hieronder treft u de schriftelijke vragen die Bouazani aan het college heeft gesteld.

Schriftelijke vragen inzake uitgestelde opening Gerrit Rietveld College
Vrijdag 13 juni heeft de directie van het Gerrit Rietveld College een communiqué aan de ouders van alle leerlingen gestuurd met het bericht dat de opening van de nieuwe school op 25 juni niet doorgaat. Dit bericht hebben zij donderdag 12 juni van de gemeente Utrecht ontvangen.

De fractie van de PvdA is geschrokken van deze brief en heeft de volgende vragen:

1. Hoe kan het dat krap twee weken voor de opening van het nieuwe Gerrit Rietveld College, deze niet door kan gaan?
2. Waarom heeft het college dit bericht niet aan de gemeenteraad doen toekomen?
3. Kan het college aangeven wanneer de opening nu zal plaatsvinden?
4. Wat is de reden dat de aannemer het nieuwe gebouw niet kan opleveren?
5. Kan het college de stand van zaken toelichten van de gesprekken met de aannemer.
6. Wanneer kan de oplevering nu worden verwacht?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Gadiza Bouazani (06-12392015).