13 maart 2018

Linkse samenwerking: ”Alleen coalitie met GroenLinks en SP erbij”

Vandaag hebben wij ons uitgesproken over samenwerking met GroenLinks en de SP. De groeiende tweedeling die wij in Utrecht signaleren kan volgens ons alleen met een linkse coalitie worden bestreden. Een coalitie waarin in ieder geval GroenLinks, de SP en de PvdA deel van uit maken.

Rick: “Het gaat economisch goed met onze stad. Tegelijkertijd groeien ruim 12.000 Utrechtse kinderen op in armoede. Daar is onvoldoende aan gedaan en daarom moet er meer geld naar armoedebestrijding. De wachttijd voor een sociale huurwoning is bijna 10 jaar. Toch worden sociale huurwoningen verkocht.”

Een stad voor iedereen
Met andere keuzes zorgen we voor een andere stad. Een stad voor iedereen, met kansen voor iedereen. Dat doen we door te investeren in armoedebestrijding in plaats van erop te bezuinigen. Door werk te maken van duurzame banen in de publieke sector voor mensen die nu niet aan het werk komen. Dan doen we door onmiddellijk te stoppen met de verkoop van sociale huurwoningen woningen. Zeker zo lang er wachtlijsten zijn. Deze keuzes zijn noodzakelijk om de tweedeling in de stad tegen te gaan. Dit kan alleen met een sterk links college van B en W.

Tijdens onze afgelopen ledenvergaderingen is opgeroepen tot meer zichtbaarheid en een duidelijk links profiel, om zo ook meer met een sociale focus gedaan te krijgen in de stad. Met deze stellingname willen we dat bereiken. We kunnen het beste voor onze idealen vechten en echt waardengedreven politiek bedrijven, als we dat samen met andere linkse partijen doen. Daarom maken we deze keus.