4 oktober 2017

Code Rood in het basisonderwijs

Code rood in het basisonderwijs!

Morgen staken de leraren in het basis- en speciaal onderwijs. Dag in dag uit geven zij alles om onze kinderen voor te bereiden op een mooie toekomst. Maar waarom geven wij dan zo weinig aan hen? Alle reden om in actie te komen. Met deze roos steunen wij de strijd van de docenten.

Het lerarentekort loopt ieder jaar op en de werkdruk neemt steeds verder toe. Leerkracht basisonderwijs staat daarom meestal niet bovenaan de lijstjes van populaire beroepen. ‘Code rood’ is misschien nog wel een voorzichtige benaming voor het probleem.

De PvdA steunt de leraren in hun strijd voor een eerlijk salaris en een lagere werkdruk. Wij zullen er ook in de Tweede Kamer én in Utrecht alles aan doen om goed onderwijs en goede arbeidsvoorwaarden in het onderwijs te realiseren. Daarom zijn we ook blij met de 270 miljoen euro die er volgend jaar bij komt als eerste stap, maar we beseffen dat dit nog bij lange na niet genoeg is. Volg de actie via onze facebookpagina en steun deze kanjers ook!