Digitaal Rood Café over corona en kansengelijkheid

22 april 2020

Op woensdag 29 april (20.00-21.00 uur) organiseren we een Rood Café over corona en kansengelijkheid. Niet zo maar een Rood Café, maar het eerste digitale Rode Café. De coronacrisis en de getroffen maatregelen -die nu tot minstens 20 mei verlengd zijn- raken ons allemaal diep. Mensen zijn bang voor hun gezondheid en die van hun dierbaren, maar het raakt ons ook op sociaal en economisch gebied.

Duizenden zelfstandigen en ondernemers krijgen inkomensondersteuning, belastingen worden uitgesteld en incasso-activiteiten en huisuitzettingen worden stopgezet. Goede maatregelen, maar welke effecten heeft corona op kansengelijkheid?

Hierover gaan we in gesprek met drie sprekers. Anya Wiersma werkt voor de Tussenvoorziening. Deze organisatie  biedt werk en dagbesteding, opvang, wonen, geldbeheer en schuldhulpverlening. Harmen van de Kamp is coördinator bij Stichting Leergeld Utrecht. Leergeld probeert ervoor te zorgen dat alle kinderen mee kunnen doen en recent zijn ze druk (geweest) met het regelen van voldoende laptops voor thuisonderwijs. En onze eigen fractievoorzitter Rick van der Zweth.  Gespreksleider die avond is Matthijs Kleij. Kom ook en praat mee!

Instructies over deelnemen aan het digitale café worden gemaild aan alle leden. Geen lid en wil je toch meedoen? Mail even naar [email protected]

Waar ben je naar op zoek?