7 september 2015

Doe mee en schrijf mee aan De Vooruit!

De sociaaldemocratische beweging had in het verleden eigen kranten, een omroep en zelfs eigen uitgeverijen. Maar toen in de jaren ‘70 van de vorige eeuw de verzuiling verdween, raakte de PvdA die directe banden met de sociaaldemocratische media kwijt. Hiermee kwam er een einde aan een lange traditie van sociaaldemocratische journalistiek.

Die banden willen wij weer aanhalen. In de herfst van dit jaar start er in Amersfoort een cursus sociaaldemocratische journalistiek. Het is een korte, praktische cursus die in dorpen en steden door het hele land wordt aangeboden. Redacties van tenminste vier mensen worden opgeleid door schrijver en redacteur Jan Schuurman Hess. Het doel is om, verspreid door het hele land, redacties te vormen die de lokale, online versie van De Vooruit opzetten. Die verschillende lokale sites bieden voldoende stukken om eens per twee weken een landelijk online magazine uit te geven: Samen Vooruit.

Wil jij meer weten of meewerken aan De Vooruit? Meld je dan aan bij Lucinda van Ewijk. Wees er snel bij, want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!