16 september 2019

Gezocht: fractiemedewerker / commissielid PvdA Utrecht voor 14-16 uur per week

Zoek jij een boeiende baan in een dynamische werkomgeving? Ben jij geïnteresseerd in politiek, heb je affiniteit met de Partij van de Arbeid (PvdA) en wil je de gemeenteraadsfractie communicatief, (politiek) inhoudelijk en organisatorisch ondersteunen? Wil je zelf politieke debatten voeren in de commissies van de Utrechtse gemeenteraad?

De fractie van de PvdA Utrecht is op korte termijn op zoek naar een enthousiaste fractiemedewerker die ons op politiek, organisatorisch en beleidsinhoudelijk gebied ondersteunt. Het gaat om een tijdelijke functie. Onze fractie bestaat uit 3 raadsleden en 3 commissieleden en is de één na grootste oppositiepartij in de Utrechtse gemeenteraad.

Wat zijn je taken?

• Je ondersteunt vanuit het fractiebureau samen met je collega de fractie zowel communicatief, inhoudelijk als organisatorisch. Het gaat hier om het:
    • inhoudelijk voorbereiden van het werk in de fractie in het algemeen, de commissies en de raad (zoals voorbereiden moties, amendementen, mondelinge en schriftelijke vragen);
    • de uitvoering van alle voorkomende werkzaamheden binnen het fractiebureau, waaronder voorbereiden van vergaderingen en bijeenkomsten en (financieel)-administratieve werkzaamheden.
    • het maken en plaatsen van content en (mede-)beheren van de social media-accounts (Twitter, Instagram, Facebook) van de PvdA Utrecht.
  • Je vertegenwoordigt de PvdA Utrecht in de gemeenteraadscommissies Stad en Ruimte en/of Mens en Samenleving. Je bereidt, samen met de fractie, politieke dossiers voor en voert het woord in de commissies. Je communiceert over jouw dossiers via social media.

Wat verwachten wij van jou?

• Je woont in de gemeente Utrecht;
  • Je kunt zelfstandig werken en hebt een proactieve werkhouding;
  • Je hebt goede organisatorische en coördinerende kwaliteiten;
  • Je bent een doener, adviesvaardig, stressbestendig en ondernemend;
  • Je kunt mensen mobiliseren, organiseren en aanzetten tot actie;
  • Je bent flexibel en bereid om op onregelmatige uren te werken. Je werkt in ieder geval op maandagavonden tijdens de wekelijkse fractievergaderingen en op raadsdag donderdag. Vakanties zijn in beginsel alleen op te nemen in de politieke recesperiodes;
  • Je kunt je uitstekend mondeling en schriftelijk uitdrukken;
  • Je hebt ervaring met communicatie via social media (Twitter, Instagram, Facebook);
  • Je kunt overweg met gangbare software voor het maken van content voor social media of kan deze vaardigheden snel eigen maken;
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de PvdA;
  • Je hebt interesse in en gevoel voor politieke processen;
  • Je bent geïnteresseerd in gemeentelijke politiek;
  • Je bent goed op de hoogte van wat er speelt in de Utrechtse samenleving;
  • Je bent in staat om complexe politieke dossiers inzichtelijk te maken;

Wat kunt je van ons verwachten?

• Een afwisselende baan in het hart van Utrecht;
  • De unieke kans om in de politieke arena aan de slag te gaan;
  • Een prettige en informele werksfeer;
  • Eigen verantwoordelijkheid;
  • De mogelijkheid om al doende te leren;
  • Een marktconform salaris.

Voor meer informatie kun je terecht bij: Marjon Oostveen, fractiemedewerker 030-2861121 /06- 28453551 of Rick van der Zweth, fractievoorzitter 06-220999966

Je sollicitatiebrief en curriculum vitae kun je t/m 6 oktober mailen naar [email protected]. Sollicitatiegesprekken zullen in de weken erna plaatsvinden.