3 februari 2021

Gezocht: fractiemedewerker PvdA Utrecht voor 24-28 uur per week

Zoek jij een leuke baan in een levendige werkomgeving? Ben jij geïnteresseerd in politiek en heb je affiniteit met de Partij van de Arbeid (PvdA)? Organiseer je graag en heb je ervaring met communicatie? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega!

De fractie van de PvdA Utrecht is op korte termijn op zoek naar een enthousiaste fractiemedewerker die ons ondersteunt bij externe communicatie, (social) media en op organisatorisch en beleidsinhoudelijk vlak. De fractie die jij samen met een collega ondersteunt bestaat uit 3 raadsleden en 3 commissieleden. Als PvdA Utrecht zijn we qua grootte de tweede oppositiepartij in de gemeenteraad. We gaan het laatste jaar van de raadsperiode 2018-2022 in, dus het wordt een boeiend jaar in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Wat ga je doen…

Je ondersteunt vanuit het fractiebureau de fractie zowel communicatief, organisatorisch als inhoudelijk. Het gaat hier om:

• Het maken en plaatsen van content en (mede-)beheren van onze social media-accounts (o.a. Twitter, Instagram, Facebook) van de PvdA Utrecht;
  • diverse organisatorische werkzaamheden binnen het fractiebureau, zoals het voorbereiden van fractievergaderingen en bijeenkomsten en (financieel-)administratieve werkzaamheden;
  • diverse inhoudelijke werkzaamheden voor de fractie, zoals uitzoekwerk en voorbereiding van commissies (zoals opstellen moties, amendementen, mondelinge en schriftelijke vragen).

We zoeken iemand die…

• Zich thuis voelt bij de PvdA en interesse heeft in gemeentelijke politiek;
  • Zelfstandig en proactief werkt;
  • Iemand die adviesvaardig en stressbestendig is;
  • Beschikt over goede organisatorische, coördinerende en communicatieve (online) kwaliteiten;
  • Die ervaring heeft of het leuk vindt om te communiceren via social media (o.a. Twitter, Instagram, Facebook) en overweg kan met gangbare software voor het maken van content of je wilt dit leren;
  • In staat is om complexe dossiers te doorgronden, daar de belangrijke punten uit te halen en de politieke boodschap van de PvdA Utrecht scherp en aansprekend te verwoorden;
  • Veelzijdig is en het leuk vindt om verschillende werkzaamheden op te pakken;
  • Flexibel inzetbaar is. Je werkt in afstemming met jouw collega regelmatig op de maandagavond tijdens de wekelijkse fractievergaderingen, op donderdag de vergaderdag van de gemeenteraad (inclusief sommige avonden). Vakanties zijn in beginsel alleen op te nemen in de recesperiodes.

Wij zorgen voor…

• Een afwisselende baan en een unieke kans om in het hart van de Utrechtse lokale politiek te werken;
  • Een prettige en informele werksfeer met veel eigen verantwoordelijkheid;
  • De mogelijkheid om al doende te leren;
  • Een contract van een jaar, dat bij goed functioneren daarna wordt omgezet naar een vast contract;
  • Een passend en marktconform salaris.

Wij volgen uiteraard de landelijke richtlijnen aangaande thuiswerken. Wil je meer weten? Voor meer informatie kun je terecht bij: Marjon Oostveen, fractiemedewerker 06- 28453551 of Rick van der Zweth, fractievoorzitter 06-22099966.Je sollicitatiebrief en curriculum vitae kun je t/m 20 februari 2021 mailen naar [email protected]. Sollicitatiegesprekken zullen op woensdagavond 24 februari digitaal plaatsvinden.

Waar ben je naar op zoek?