6 juni 2018

In actie tegen schimmels in woningen

Het Algemeen Dagblad publiceerde onlangs het artikel  “Al zeven jaar in een huis vol schimmel”. De familie Simonian woont al jarenlang in een beschimmeld huis. Zeven jaar gelden trokken ze voor het eerst aan de bel bij verhuurder Mitros.

Moedeloos

Mitros deed echter niets, behalve de schuld afschuiven op de bewoners zelf. Die zijn inmiddels moedeloos. Zij leven in een woning met vieze, vochtige muren vol zwarte plekken. En dat niet alleen, zij hebben inmiddels ook problemen met hun gezondheid. De klachten zijn bij de verhuurder bekend en worden niet verholpen. Niemand lijkt iets te doen.

Actie

Raadslid Bülent Isik vindt dit onaanvaardbaar en komt wel in actie. Na een bezoek aan de familie, waarbij hijzelf de woning heeft gezien, stelt hij in het politieke vragenuur van donderdag 14 juni, deze zaak aan de orde bij het college.

Isik: “De fractie van de PvdA wil een structurele en duurzame oplossing voor de bewoners. Wij willen dat de bewoners in goede en gezonde woningen wonen.  Dat kan alleen als de woningen grondig worden gerenoveerd. Huurwoningen moeten een goede kwaliteit hebben. Ik ga vragen of het college bereid is om, in overleg met de woningcorporatie, de noodzakelijke renovatie naar voren te halen. Tegelijkertijd wil ik aandacht voor andere sociale huurwoningen in Utrecht die niet geïsoleerd en gerenoveerd zijn”.

Heeft u ook klachten?

Woont u ook in een beschimmelde woning? Of heeft uw huis andere ernstige gebreken, waar iets aan gedaan moet worden door de woningcorporatie? Misschien kunnen wij u helpen. U kunt ons mailen of bellen: [email protected] of 030-2861121