Door Matthijs Kleij op 4 augustus 2021

Drie kandidaten voor lijsttrekkerschap PvdA Utrecht

De ruim 1400 leden van de PvdA Utrecht hebben wat te kiezen: van 10 t/m 17 september bepalen zij via een digitale ledenraadpleging wie de lijst mag aanvoeren tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Drie kandidaten hebben zich voor deze eervolle plek gemeld: huidig fractievoorzitter Rick van der Zweth (30), Mirthe Biemans (34) volkshuisvester bij een woningbouwcorporatie en huidig raadslid Hester Assen (40).

Lees hier meer over de drie kandidaten!

De PvdA Utrecht is blij dat deze drie kandidaten zich gemeld hebben voor het lijsttrekkerschap. Alle drie gedreven mensen die opstaan om van Utrecht weer een stad te maken waar iedereen zich thuis kan voelen. In veel opzichten gaat het goed met Utrecht, maar helaas niet met alle Utrechters. We hebben onze stad helaas zien veranderen van een stad waar voor iedereen plek was, naar een stad waar je rijke ouders nodig hebt om een huis te kunnen kopen of iedere maand de helft van je inkomen moet overmaken naar een huurbaas. Een stad waar niet ieder kind dezelfde kansen krijgt en een stad waar nog steeds heel veel mensen in armoede leven. Utrecht is niet meer voor iedereen. Dat moet en kan anders.

Op 5 en 8 september organiseert de PvdA Utrecht twee momenten voor haar leden om kennis te maken met de drie kandidaten. Op zondag 19 september wordt bekend gemaakt wie de lijst namens de sociaaldemocraten mag aanvoeren tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

De vaststelling van het verkiezingsprogramma en de rest van de kandidatenlijst volgt op zaterdag 30 oktober tijdens het verkiezingscongres van de PvdA Utrecht.

Matthijs Kleij

Mijn naam is Matthijs Kleij en sinds april 2019 ben ik met veel plezier voorzitter van de PvdA Utrecht. We hebben een fantastische club mensen in onze afdeling en samen gaan we laten zien wat wij de Utrechtse inwoners allemaal te bieden hebben! Want Utrecht is misschien al wel de mooiste stad van Nederland, maar

Meer over Matthijs Kleij