16 maart 2018

Lodewijk Asscher voert zaterdag campagne met ons in Utrecht

Komende zaterdag bezoekt Lodewijk Asscher Utrecht. Daar gaat hij samen met Rick van der Zweth, lijsttrekker van de Partij van de Arbeid in Utrecht, en een groep vrijwilligers het centrum van de stad in. De PvdA’ers gaan met de Utrechtse kiezers in gesprek over de toegenomen tweedeling in de stad. Wat de PvdA Utrecht betreft hét thema van de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Asscher is zaterdagmiddag te gast in het radioprogramma Koppen met spijkers, op NPO Radio 2. Daarna sluit de politiek leider van de PvdA rond 13.30 uur aan bij de campagnevoerende PvdA-vrijwilligers in het centrum van Utrecht.

Het moet anders

De lokale lijsttrekker Van der Zweth is blij met de komst van Asscher. “De laatste dagen voor de verkiezingen voeren we vrijwel non-stop campagne. Deze verkiezingen gaan erover of er straks nog betaalbare woningen in onze stad te vinden zijn. Maar ook over de vraag of er genoeg wordt gedaan om armoede uit te bannen. Die armoede treft een op de vijf kinderen in onze rijk stad. De afgelopen vier jaar is veel te weinig tegen die groeiende tweedeling gedaan. Dat moet anders en het kan anders. Het is ontzettend goed dat Lodewijk de laatste zaterdag voor de verkiezingen met ons mee de straat op gaat om daarover met Utrechters in gesprek te gaan.”

Nacht van de Arbeid

Voor de Utrechtse lijsttrekker zijn het lange dagen en nachten met weinig slaap. De donderdagnacht werd door de PvdA Utrecht omgedoopt tot Nacht van de Arbeid. Van der Zweth: “We gingen met traktaties langs bij mensen die avond- of nachtdienst draaien, als waardering voor het werk dat zij doen. Schoonmakers, medewerkers van de 24-uurs fietsenstalling, taxichauffeurs en natuurlijk onze bodes op het stadhuis. Mensen voor wie het werk ook in de late en vroege uren doorgaat. Utrechters moeten zeker kunnen zijn van goed werk en de PvdA vraagt hier op deze luchtige manier aandacht voor.”

De PvdA is zaterdag van 10.30 tot 13.00 uur in de Utrechtse wijk Lombok. Vanaf 13.30 uur deelt het campagneteam rozen uit in het centrum, waarbij Lodewijk Asscher aansluit. Om 16.00 uur wordt de campagneactie afgesloten in café Het Gegeven Paard.