6 december 2016

PvdA-leden: stem tegen verbreding A27!

Alle PvdA-leden hebben op vrijdag 2 december een mail ontvangen van Hans Spekman met daarin de uitnodiging om in het (digitale) Stemlokaal hun stem uit te brengen op amendementen en moties over het verkiezingsprogramma.

Dit is nog mogelijk tot as. donderdag 8 december om 23.59 uur via deze link: http://s.stemlokaal.pvda.nl/

Een van de amendementen die is ingediend door een van de Utrechtse leden en is overgenomen door het Utrechtse voorcongres betreft het voorstel om de verbreding van de A27 bij Amelisweerd te noemen als project waar nut en noodzaak opnieuw moet worden afgewogen. Onze fracties in gemeenteraad en Provinciale Staten strijden al jaren tegen de plannen voor de verbreding, die onwenselijk (slecht voor de leefbaarheid in buurten en het bos/landgoed Amelisweerd), onnodig en enorm duur is (€ 1,2 mrd.). Zie ook: Verbreding A27 onwenselijk en onnodig

Op korte termijn dreigt de minister van I&M een tracébesluit te nemen. Wij vinden dat dit niet kan zo kort voor de verkiezingen en dat een nieuw kabinet en een nieuwe Kamer zich hierover moeten buigen. Bovendien is verbreding volledig in strijd met ons concept-verkiezingsprogramma.

We willen alle leden daarom vragen om deze week hun stem uit te brengen vóór ons amendement.

Het gaat om amendement A 259. Je vindt het door op het beginscherm hoofdstuk 9; Een leefbare en duurzame samenleving aan te vinken.

Ook bij de moties is een soortgelijk voorstel gevoegd: motie M 28. Ook hiervoor vragen we jullie steun.

Stemmen in het stemlokaal is belangrijk, omdat moties en amendementen die ruim worden aangenomen danwel verworpen meteen worden afgedaan en niet meer terugkomen op het congres. Alleen voorstellen waarbij de stemverhoudingen in het Stemlokaal ‘spannend’ zijn, worden door het presidium doorgeleid naar het congres.

Je stem in het Stemlokaal heeft dus effect!

Alvast veel dank.

Ruben Post