4 juni 2015

PvdA stelt vragen over vertraging bouw Skaeve Huse en studentenhuisvesting Leidsche Rijn

bouchra14De PvdA wil van de wethouder weten waarom de bouw van 7 Skaeve Huse en circa 500 studenteneenheden minimaal een jaar vertraagd is. Het besluit om te bouwen is in 2013 genomen, volgens planning zou begin 2015 de bouw starten. Voor dit begeleid wonen is een lange wachtlijst.

Bouchra Dibi: “Via RTV Utrecht hebben wij vernomen dat de bouw zeker nog tot december van dit jaar vertraagd is. Dat zou een vertraging betekenen van minimaal een jaar. De aanbesteding voor dit project zou zeer problematisch zijn verlopen en de problemen zouden nog steeds aan de orde zijn. Ook heeft de wethouder de raad nog niet geïnformeerd”.

1)       Klopt het dat de bouw van Skaeve Huse en studenteneenheden in Leidsche Rijn een forse vertraging heeft? Zo ja, kan het college aangeven wat hier de reden van is?

2)       Klopt het dat de aanbesteding van dit project zeer problematisch is verlopen? Kan het college aangeven wat de problemen zijn en of deze zijn opgelost?

3)       Is er een contract getekend met de betrokken partijen? Zo nee, waarom niet?

4)       Hoeveel geld heeft deze vertraging de gemeente gekost tot nu toe? (inclusief de problemen rondom de aanbesteding)

5)       Klopt het dat het college eerst RTV Utrecht heeft geïnformeerd over de vertraging? Waarom is de raad niet geïnformeerd over deze problemen?

5)       Wat gaat het college doen om de nodige Skeave Huse en studenteneenheden zo snel mogelijk op te leveren en wilt u de raad hierover informeren?

Voor vragen kun je contact met me opnemen via 06 23 12 14 44 of [email protected]

Volg me op twitter: @BouchraDibi