6 oktober 2021

PvdA Utrecht bezoekt 70 scholen op de Dag van de Leraar

Dinsdag 5 oktober was het de Dag van de Leraar. Het was een mooie dag! Raadsleden en vrijwilligers van de PvdA Utrecht bezochten meer dan 70 Utrechtse scholen om onze waardering voor het werk van leerkrachten te laten zien. Van basisscholen tot het ROC, van Vleuten, Hoograven tot Ondiep en Overvecht. Met een mooie brief, een lekkere reep chocolade en prentenboeken lieten zij zien hoe belangrijk het werk is dat leraren en leraressen doen.

Waardering

Raadslid Hester Assen: “Deze dag van de Leraar wilden we aangrijpen om leerkrachten van meer dan 70 Utrechtse scholen een symbolisch bedankje te brengen. Dank voor de dagelijkse inspanning om onze kinderen goed onderwijs te geven, zodat zij hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. Het waren, zeker ook vanwege Corona, heel zware jaren die door leerkrachten en onderwijzend personeel hartstikke goed zijn opgevangen”.

Ondersteunen

Naast het uitspreken van waardering wil de PvdA ook het werk van leraren ondersteunen. Anders dan soms gedacht wordt heeft de gemeente hiervoor best een aantal mogelijkheden. Denk maar aan onderwijshuisvesting, het aanpakken van het lerarentekort, het aanmeldbeleid voor de basisschool en het aanpakken van de groeiende kansenongelijkheid. Assen: “Momenteel ben ik bezig met leerlingenvervoer, de vraag of en hoe Utrecht moet inzetten op brede brugklassen en brede scholengemeenschappen en met het vergroten van het bereik van voorschoolse educatie”.

Ervaringen en wensen delen

Tijdens het bezoek aan de scholen hebben we leerkrachten gevraagd hun ervaringen te delen en aan te geven wat zij nodig hebben om hun werk op een plezierige manier goed te doen. We hebben kaartjes achtergelaten waarop leerkrachten hun wensen kunnen uiten. Die kaartjes worden binnenkort bij de scholen opgehaald. Geen kaartje gehad? Mail dan je wensen en ervaringen naar [email protected]