19 september 2021

Rick van der Zweth gekozen tot lijsttrekker PvdA Utrecht

Rick van der Zweth (30) is door de leden van de PvdA Utrecht verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Rick van der Zweth: ‘’Dank aan de leden voor het grote vertrouwen. Het is een eer weer de lijst van de PvdA Utrecht te mogen aanvoeren. Dank aan Hester en Mirthe voor de inhoudelijke campagne. We gaan door met de strijd tegen het grote geld en voor een stad voor iedereen. Op naar de verkiezingen in maart!’’

De leden van de PvdA Utrecht konden van 10 tot en met 17 september hun stem uitbrengen tijdens de lijsttrekkersverkiezing. Zij hadden de keuze uit maar liefst drie kandidaten: volkshuisvester Mirthe Biemans, raadslid Hester Assen en de huidig fractievoorzitter Rick van der Zweth.

32,9% van de ruim 1400 leden heeft gestemd tijdens deze verkiezingen. Rick van der Zweth kreeg 51,2% van de stemmen, Hester Assen 26,7% en Mirthe Biemans 22,1%.

Afdelingsvoorzitter Matthijs Kleij: “Allereerst mijn felicitaties aan Rick! Samen met onze leden gaan we er een fantastische campagne van maken richting de gemeenteraadsverkiezingen. Ook veel dank aan Mirthe en Hester die hun nek uitgestoken hebben door zich te kandideren. Dat verdient veel respect. De drie kandidaten hebben er alles aan gedaan om er een levendige campagne van te maken. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want een opkomst van 32,9% voor een interne verkiezing toont aan dat de leden zich heel betrokken voelen. Met Rick van der Zweth als lijsttrekker gaan we nu volle kracht vooruit richting de gemeenteraadsverkiezingen, want het moet en kan echt anders in Utrecht!’’

Op 30 oktober stellen de leden het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst vast tijdens het afdelingscongres.

Waar ben je naar op zoek?