18 juni 2018

Utrechtse politieke partijen varen mee op Utrecht Canal Pride

Met hun gezamenlijke deelname aan de tweede editie van de Utrecht Canal Pride op zaterdag 16 juni benadrukken de PvdA, GroenLinks, D66, de VVD, het CDA en Student&Starter dat zij eensgezind zijn als het gaat om hun steun aan de LHBTI+ gemeenschap.

We vote for Love

Op de gemeenschappelijke boot dragen zo’n 120 enthousiaste leden van de zes partijen zich achter de boodschap: Wij stemmen voor liefde. Onder hen zijn raadsleden uit Utrecht, Eerste en Tweede Kamerleden en een aantal vrijwilligers. Met de aankleding van de boot onderstrepen zij de veelkleurigheid van Utrecht en de Utrechtse politiek. Feestelijk en trots laten de partijen zien dat iedereen in Utrecht zichzelf moet kunnen zijn.

Open en tolerant Utrecht

De Utrechtse afdelingen van deze partijen hebben een verklaring ondertekend waarin ze het Utrechtse Regenboogakkoord volledig onderschrijven. En dat ze staan voor een open en tolerant Utrecht waar iedereen kan en mag zijn wie diegene is. De partijen staan voor een Utrecht waar ruimte is voor elke religie of levensovertuiging en waar het niet uitmaakt welke geaardheid of welk geslacht iemand heeft.

Afspraak

De partijen hebben afgesproken dat hun politieke vertegenwoordigers in de gemeenteraad zich zullen inzetten om die uitgangspunten om te zetten in concreet beleid.