Door David Koole op 13 oktober 2022

Utrechtse Talenten-leergang

Zoek jij politieke verdieping? Wil jij leren onderhandelen van Europarlementariër Agnes Jongerius? Wil jij meer weten over de band tussen politici en inwoners van Tweede Kamerlid Songül Mutluer? Wil jij je politieke talenten verder ontwikkelen? Meld je dan aan voor de Utrechtse Talenten-leergang!

De Utrechtse Talenten-leergang geeft jou gedurende een half jaar alle tools en kennis om je op politiek vlak verder te ontwikkelen. Zo leer je over de politiek op lokaal, landelijk en Europees niveau. We zoomen in op enkele inhoudelijke onderwerpen, we verdiepen ons in de sociaaldemocratie en we leren hoe je als politicus goed in contact kunt blijven staan met bewoners. Naast kennis staan ook vaardigheden op het programma, zoals debatteren en onderhandelen. Bovendien doe je meteen een netwerk op binnen de Utrechtse afdeling en breder in de PvdA. Natuurlijk is er genoeg ruimte voor gezelligheid met je mede-deelnemers en anderen gedurende de leergang!

Hoe werkt het?
De leergang bestaat uit 6 bijeenkomsten, allemaal op zaterdagen. Soms wordt er wat voorbereiding voor een bijeenkomst van je verwacht. De locaties verschillen afhankelijk van de inhoud van de bijeenkomst. De data van de eerste drie bijeenkomsten zijn 12 november 2022, 17 december 2022 en 14 januari 2023. De andere data volgen later.

Enthousiast geworden?
Geef je dan op door een mail te sturen naar [email protected] met een korte motivatie waarom je mee wilt doen (max 200 woorden) en je cv. Voor deelname is het niet nodig om politieke ervaring te hebben, maar we verwachten wel dat je in principe tijdens alle bijeenkomsten aanwezig bent. Iedereen is anders en juist die verschillen willen we graag terugzien binnen de partij. De deadline voor aanmelding is maandag 31 oktober 2022. Er volgt een selectie en je krijgt in diezelfde week bericht over eventuele deelname. Er is beperkt plek voor zo’n 20 deelnemers, dus meld je gauw aan!

Heb je vragen over de leergang of wil je nader in gesprek met mensen om te kijken of dit iets voor jou is? Neem dan contact op met David Koole via [email protected].

David Koole

Sinds 2014 woon ik met veel plezier in onze stad. Daarvoor groeide ik op in Oegstgeest. Hier in Utrecht heb ik economie gestudeerd en een belangrijk deel van mijn sociale leven opgebouwd, waardoor ik gehecht ben geraakt aan de stad. Inmiddels ben ik trainee bij de Metropoolregio Amsterdam en werk ik voornamelijk aan de verduurzaming

Meer over David Koole