Reactie demonstraties Universiteit Utrecht

Door Titus Stam op 9 mei 2024

Demonstratierecht en vrijheid van meningsuiting zijn een groot goed.

In “Utrecht Mensenrechtenstad” moeten mensen zich uit kunnen spreken, zeker wanneer we dagelijks geconfronteerd worden met beelden van grootschalig willekeurig geweld in Gaza. Het recht om uit te spreken geldt ook voor de studenten en docenten die gisteravond met een demonstratie de Universiteit Utrecht wilden bewegen om hun samenwerkingen met Israëlische instellingen die betrokken zijn bij de bezetting van Palestina openbaar te maken, af te stoten en te boycotten. Net als eergisteren is deze demonstratie met politiegeweld beëindigd.

Als GroenLinks en Partij van de Arbeid Utrecht staan we pal voor het demonstratierecht en hebben we vragen over het besluit om met en grootschalig politieoptreden een einde te maken aan de demonstratie, De komende tijd gaan we in gesprek met studenten, docenten, andere demonstranten en politieagenten over hun ervaringen met de afgelopen twee dagen.

Mocht je vragen hebben of je ervaringen willen delen, dan kan dat altijd: [email protected] of 06 22 35 72 03.

Titus Stam

18-1-2024: Titus Stam vervangt Hester Assen tijdelijk als raadslid. Lees hier meer over de portefeuilleverdeling. Ik ben geboren in 1999 in Brielle en woon nu met veel plezier in Lunetten. Net als veel andere studenten was de weg naar een eigen plekje in Utrecht een lange en lastige. Te kleine kamers, te hoge huren, te

Meer over Titus Stam