De Stad weer voor Iedereen

De Stad weer voor Iedereen

We wonen in een prachtige stad. Een stad waar je heerlijk door de sfeervolle binnenstad struint, wandelt door de vele mooie buurten en alle winkels, cafés en sportparken op fietsafstand hebt. En we willen allemaal dat Utrecht ook een stad is waarin het voor iedereen fijn leven is. Helaas is dat nu niet zo.

Een betaalbare woning vinden is onmogelijk geworden, terwijl beleggers grote winsten opstrijken. Door armoede staan veel Utrechters aan de kant, je merkt het door kinderen die zonder ontbijt naar school gaan in wijken als Kanaleneiland of Rivierenwijk. Gezondheidsverschillen nemen toe, de gezonde levensverwachting is voor stadsgenoten in Overvecht gemiddeld tien jaar korter dan in de rest van de stad. De stad werkt hard aan een duurzame toekomst, maar terwijl in Utrecht-Oost de laadpalen als paddenstoelen uit de grond schieten, staan stadsgenoten in slecht geïsoleerde huurwoningen rood door de hoge gasprijzen.

Hier kunnen we samen iets aan doen.

• Iedereen moet een betaalbaar huis kunnen vinden, alleen of samen met je partner. Daarom maximeren we de huren en maken afdwingbare afspraken met projectontwikkelaars zodat er betaalbare huizen gebouwd worden.
  • We geven alle kinderen een gelijke kans op school door te investeren in het onderwijs om het lerarentekort en achterstanden bij kinderen tegen te gaan.
  • Stadsgenoten die zijn afgehaakt halen we er weer bij. We zorgen ervoor dat iedereen rond kan komen en bij voorkeur met goed werk
  • Je kan niet groen doen als je rood staat, dus verduurzamen we woningen zodat je energierekening naar beneden gaat.
  • We gaan de strijd aan tegen gezondheidsverschillen, zodat iedereen de kans heeft om gezond oud te worden ongeacht in welke buurt je woont.

Het is tijd voor verandering. De uitdagingen zijn te groot om weer vier jaar door te modderen

De PvdA gaat voor een stad die weer voor iedereen is.

Lees al onze plannen hieronder.

Download volledige verkiezingsprogramma hier.
Lees hier de samenvatting van ons verkiezingsprogramma.
Read our plans for decent work and equal opportunities, affordable living and a sustainable, healthy, and diverse city.
Utrecht için hazirladigimiz planlarimiza Göz atin !

Onze plannen voor:

1. Goed werk en bestaanszekerheid voor iedereen

De PvdA wil goed werk en bestaanszekerheid voor alle Utrechters. We bestrijden werkloosheid en armoede in onze stad. In de bijstand gaan we uit van vertrouwen in plaats van wantrouwen.

2. Betaalbare volkshuisvesting in leefbare buurten

De PvdA wil dat iedereen een goede en betaalbare woning heeft in een leefbare omgeving. Wonen is een grondrecht. Dat grondrecht staat zwaar onder druk. De woningnood is hoog in

3. Een duurzame en groene stad

De PvdA wil investeren in een duurzame, groene en schone stad en we hebben daarbij haast. Die haast is hard nodig om onze stad prettig en leefbaar te houden. En