7 december 2017

Bewoners hebben weinig aan halve reddingsactie Croeselaan

De sloop voor een deel van de huizen aan de Croeselaan is uitgesteld. Dat is een hele winst ten opzichte van het oorspronkelijke plan van dit college. Na maanden van onzekerheid, strijd en energie van de bewoners is dit in ieder geval gelukt.

Bewoners weggejaagd

Het blijft echter bizar dat deze coalitie (bestaande uit D66, GroenLinks, VVD en SP) het nog steeds nodig vindt de bewoners uit de prima woningen te jagen.

Wij hebben onze linkse vrienden, GL en de SP, een alternatief aangeboden: onderzoek of alle woningen aan de Croeselaan behouden kunnen blijven. Willens en wetens kozen zij hier niet voor. Helaas betekent dit dat een deel van de kwalitatief prima woningen toch gesloopt wordt.

Verrijking voor Utrecht

De karakteristieke woningen aan de Croeselaan uit de jaren ’20 en ’30 zijn een verrijking voor Utrecht. Net als de grote verscheidenheid aan Utrechters die daar wonen. Dit mag niet verloren gaan. Het college wil dit niet zien, verblind door eigen ambities. De bewoners kwamen hier terecht tegen in verzet. Vanaf het begin heeft de PvdA hen gesteund en zich verzet tegen dit onzalige plan. Om deze reden hebben wij tegen het plan gestemd.