1 november 2017

Contract met vervoerder Regiotaxi Utrecht beëindigd

De gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht en de provincie Utrecht stoppen met De Vier Gewesten, de vervoerder van Regiotaxi Utrecht. In goed overleg is besloten het contract met het vervoersbedrijf te beëindigen, zo laten de drie partijen in een schriftelijke verklaring weten.

De Vier Gewesten regelt de Regiotaxi in Utrecht en Maarssen en kreeg de afgelopen tijd veel kritiek te verduren. Zo kwamen taxi’s regelmatig te laat, ondanks de inzet van extra chauffeurs. Ook het aantal klachten is te hoog. Vorige maand drong de PvdA nog aan op vertrek van het vervoersbedrijf. Op het vier weken geleden ingestelde meldpunt van de partij kwamen vele klachten binnen.

“De gezamenlijke conclusie is dan ook dat de klant het meest gebaat is met een nieuwe aanbesteding die gegund wordt aan een contractpartij die het opnieuw te definiëren niveau van de dienstverlening kan leveren”, aldus de provincie Utrecht.
Het is de bedoeling dat de aanbesteding voor een nieuw vervoersbedrijf op 1 april 2018 is afgerond. De provincie laat weten tijdens de nieuwe aanbesteding extra aandacht te zullen schenken aan de knelpunten die momenteel spelen.

De PvdA gaat erop toezien dat er bij de volgende aanbesteding niet alleen gekeken gaat worden naar de prijs, maar vooral naar de kwaliteit. Zodat iedereen voortaan op tijd op plaats van bestemming aankomt.