Geen plek in de herberg

Door Ilse Raaijmakers op 21 december 2023

In Utrecht willen we dat niemand op straat slaapt, zeker niet tijdens de feestdagen. Om die reden is de opvang voor daklozen tijdens de kerstdagen open voor iedereen. Helaas geldt dit nog niet tijdens oud&nieuw. Wij willen graag iedereen tijdens de feestdagenperiode onderdak bieden zodat iedereen wat extra warmte en licht heeft in deze donkere dagen en niet tussen het vuurwerk op straat hoeft te slapen.

Koudweerregeling

In Utrecht werken we met een koudweerregeling. Wanneer de gevoelstemperatuur onder de 0 graden daalt, kan iedereen een plekje in de winteropvang krijgen. In Den Haag geeft de gemeente het goede voorbeeld door de koudweerregeling van kerst tot en met oud en nieuw open te stellen.

Plek in de Herberg

Raadslid Ilse Raaijmakers vroeg het college vandaag of de opvang voor iedereen opengesteld kan worden, dus van 24 december tot en met 1 januari 2024. Helaas wil het college het goede voorbeeld van Den Haag niet volgen. Raaijmakers: “Teleurstellend. We laten dakloze mensen tijdens oud & nieuw in de kou staan.”