22 november 2016

Gezocht: Persvoorlichter/fractiemedewerker 20 uur per week

Zoek jij een boeiende baan in een dynamische werkomgeving? Ben jij geïnteresseerd in politiek, heb je affiniteit met de Partij van de Arbeid (PvdA) en wil je de gemeenteraadsfractie communicatief, inhoudelijk en organisatorisch ondersteunen? De fractie van de PvdA Utrecht is op korte termijn op zoek naar een enthousiaste, fractiemedewerker/persvoorlichter (m/v) die ons op organisatorisch, communicatief en beleidsinhoudelijk gebied ondersteunt. Onze fractie bestaat uit 5 raadsleden en 3 fractieondersteuners/commissieleden en is de grootste oppositiepartij in de Utrechtse gemeenteraad.

Wat zijn je taken?

• Als persvoorlichter weet je hoe je nieuws maakt en hoe je een breed scala aan media bereikt, zowel online als offline, zowel massamedia als traditionele media.
    • Je weet inhoudelijk thema’s naar begrijpelijke boodschappen te vertalen.
    • Je kunt persberichten voorbereiden en versturen
    • Voor de website schrijf en redigeer je berichten
    • Je hebt (mede) het beheer over de PvdA-accounts op social media (Twitter, Facebook)

• Je ondersteunt vanuit het fractiebureau samen met je collega de fractie zowel communicatief, inhoudelijk als organisatorisch. Het gaat hier om het:
    • inhoudelijk voorbereiden van het werk in de fractie in het algemeen, de commissies en de raad (zoals voorbereiden moties, amendementen, mondelinge en schriftelijke vragen);
    • de uitvoering van alle voorkomende werkzaamheden binnen het fractiebureau
    • onderhouden van de website, social mediakanalen en de nieuwsbrief, samen met het afdelingsbestuur.

Wat verwachten wij van jou?

• Je kunt zelfstandig werken en hebt een proactieve werkhouding.
  • Je hebt goede organisatorische en coördinerende kwaliteiten. Je kunt werkplanningen maken, prioriteiten stellen en projectmatig werken.
  • Je hebt aantoonbare schrijfvaardigheid voor het maken van bijvoorbeeld persberichten, websiteteksten, tweets, de nieuwsbrief en schriftelijke vragen. Je kunt een boodschap voor een groot publiek toegankelijk maken.
  • Je hebt interesse in en gevoel voor politieke processen.
  • Je bent flexibel en bereid om op onregelmatige uren te werken. Je werkt in ieder geval op maandagavonden tijdens de wekelijkse fractievergaderingen en op raadsdag donderdag. Vakanties zijn in beginsel alleen op te nemen in de politieke recesperiodes.
  • Je hebt werkervaring op minimaal hbo-niveau.
  • Je hebt kennis en ervaring met de inzet van social media.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de PvdA
  • Je bent geïnteresseerd in gemeentelijke politiek
  • Je bent een doener, adviesvaardig, stressbestendig en ondernemend.

Wat kunt je van ons verwachten?

• Een afwisselende baan in het hart van Utrecht.
  • Een prettige en informele werksfeer.
  • Het salaris is marktconform.
  • Een contract tot 1 mei 2018, met mogelijkheid tot verlenging.

Voor meer informatie kun je terecht bij: Joyce Leenman, fractiemedewerker

030-2861121 (ma, di en do) of Marleen Haage, fractievoorzitter 06-18119590

Je sollicitatiebrief en curriculum vitae kun je t/m 30 november 2016 mailen naar [email protected] en [email protected]. Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de ochtend op 8 december 2016.