9 maart 2017

Liever geen bouw dan asociale bouw

Kleine appartementen, van 25 tot 29 vierkante meter voor huren tussen de 710 en 750 Euro… Onacceptabel, vinden wij. Dergelijk absurd hoge huren maken het voor mensen met minder geld onmogelijk om in Utrecht een fatsoenlijk huis te huren en zetten de deur open voor een nieuwe huurexplosie. En dat terwijl de druk op de Utrechtse woningmarkt al zo hoog is en de huren de afgelopen jaren flink gestegen zijn.

De PvdA vindt dat de gemeente de plicht heeft om actief te blijven zorgen voor betaalbare, fatsoenlijke woningen. Daarom dienen wij tijdens de gemeenteraad van 9 maart een motie in, waarin we het college oproepen om opnieuw in gesprek te gaan met de ontwikkelaar om tot normale en betaalbare huren te komen. Hierbij vragen we ook aandacht voor de steeds kleiner wordende woningen. Als de ontwikkelaar niet wil meewerken wordt de ontwikkeling van dit project wat de PvdA betreft desnoods stopgezet.