5 april 2017

Politiek met Prik

Het percentage vrouwen in de huidige gemeenteraden is 28%. Dat willen we bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 graag verhogen. Ook mag de gemiddelde gemeenteraad wel wat jonger. Op zaterdag 8 april gaan we van start met Politiek met Prik. De eerste editie vindt plaats in Utrecht, waar Marleen Haage, fractievoorzitter voor de PvdA in de gemeenteraad Utrecht, training geeft over het raadswerk, speciaal voor jonge vrouwen.

Past een vertegenwoordigende functie bij jou en zo ja, wat is dan een handig moment om je verkiesbaar te stellen? Hoeveel tijd ben je echt kwijt? Wie moet je kennen en wat moet je kunnen om meer effect te krijgen? Zaterdag 8 april kun je al je vragen kwijt bij Marleen.

Dus heb jij een doel voor ogen dat je wilt bereiken? Laat Marleen je dan overhalen dat in de gemeenteraad te doen. Zo niet komend jaar, dan misschien op een later moment. Meedoen? Stuur een mail naar [email protected]

Alle politieke gezindten zijn welkom!

Politiek met Prik is een reeks bijeenkomsten waarin de politiek praktisch benaderd wordt, vanuit het oogpunt van jonge vrouwen. Vanuit welke positie help jij de wereld veranderen? Bij Politiek met Prik krijg je gratis carrière advies van vrouwen die je voorgingen en die nu anderen vooruit willen helpen.