Reactie PvdA Utrecht spoeddebat parkeerapp

Door Mohamed Talhaoui op 7 december 2023

Op donderdag 7 december voerde de Utrechtse raad een debat met Wethouder Van Hooijdonk over de tekortkomingen met de parkeerapp. De inzet van de PvdA Utrecht in dit debat was dat de gemeente er zo snel mogelijk voor moet zorgen dat de parkeerapp correct functioneert en dat er recht wordt gedaan aan de fouten die gemaakt zijn. Wij hebben benadrukt dat het belangrijk is dat bezoekers ook moeten kunnen betalen voor hun parkeeractie, en dat niet alleen bewoners dit kunnen doen. De wethouder heeft haar spijt betuigd en neemt verantwoordelijkheid voor haar rol in deze kwestie.

De wethouder heeft niet alleen haar excuses aangeboden, maar ze zet ook alles op alles om concrete verbeteringen door te voeren. We horen, zien en merken haar vastberadenheid om deze kwestie recht te zetten. Op basis hiervan hebben we voldoende vertrouwen in haar functioneren. We zijn tevreden met de spijtbetuiging en zien dat de wethouder alles in het werk wil zetten om de situatie te corrigeren.

Wethouder Van Hooijdonk heeft toegezegd om de betaalmogelijkheid zo snel mogelijk om te draaien in de app, zodat bezoekers kunnen betalen voor hun parkeeractie. Dit blijven we in de gaten houden.

Mohamed Talhaoui

Meer over Mohamed Talhaoui