Samen heel Utrecht rood kleuren! Doe je mee?

25 oktober 2020

In deze onzekere post-corona tijd worden dit cruciale momenten voor de richting waar wij als land en stad opgaan. En daarin is één ding zeker: een grote en sterke Partij van de Arbeid is cruciaal voor een land en stad waarin we kiezen voor verbinding, bestaanszekerheid en gelijke kansen voor iedereen. We willen Utrecht helemaal rood kleuren! Om dit te bereiken kunnen wij niet zonder jou. Doe daarom mee met onze beste, leukste en meest gezellige campagnes ooit en solliciteer voor één van de campagneteams van de PvdA Utrecht.

1. Word Campagnecoördinator voor de Utrechtse campagne!
Samen met een aantal  andere (bestuurs-)leden vorm je het Utrechtse campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen. Als campagnecoördinator hou je het overzicht, ben je organisatorisch sterk, stuur je de andere teams aan en ben je samen met het bestuur verantwoordelijk voor de Utrechtse campagne. De komende maanden wordt er aardig wat commitment van je gevraagd. In het begin zal het om enkele uren per week gaan, maar vanaf eind januari t/m 17 maart moet je denken aan minimaal 8 á 10 uur per week.
Het is mogelijk om de rol van campagnecoördinator samen met iemand anders op te pakken.

Doe je mee?
Lijkt het je leuk om je op deze manier in te zetten voor de PvdA Utrecht? Solliciteer dan snel! Stuur snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt en waar we jouw kwaliteiten voor in kunnen zetten. Meer info? Bel met onze voorzitter Matthijs (0653120302).

2. Neem plaats in #TeamFondsenwerving van de PvdA Utrecht
Op het moment dat de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021 geweest zijn, zal onze aandacht direct verschuiven naar de plaatselijke campagne voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022. Om de campagne van ons leven te voeren, hebben we naast de beste kandidaten, de beste ideeën, de beste vrijwilligers, enthousiasme en creativiteit natuurlijk ook budget nodig. Gelukkig beschikt de PvdA Utrecht over een loyale achterban die – naast de contributie – ook graag incidenteel bijdraagt aan dit soort campagnes. We moeten hen dat natuurlijk wel op een leuke, goede en creatieve manier vragen. Lijkt het jou leuk om dit vanuit #TeamFondsenwerving van de PvdA Utrecht te doen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat gaat #TeamFondsenwerving doen?
Als #TeamFondsenwerving zorg je samen met de rest van het team voor voldoende geld om in 2022 de beste campagne van ons leven te voeren. Dat doe je door het opzetten van donatiecampagnes en individuele donatieactiviteiten. Hoe innovatiever en creatiever, hoe beter! De werkzaamheden van de fondsenwerving vallen onder de verantwoordelijkheid van de penningmeester van de PvdA Utrecht. Christiaan Melsen is daarnaast de coördinator van dit team.

Wat vragen we?
Voor het #TeamFondsenwerving van de PvdA Utrecht zijn we op zoek naar Utrechtse sociaaldemocraten die met creativiteit, enig commercieel inzicht en veel enthousiasme een mooie donatiecampagne op willen zetten. Je houdt ervan om samen te werken en deinst er niet voor terug terug om op mensen af te stappen. Vasthoudendheid is hiervoor een kwaliteit, maar je ziet ook duidelijk de grens tussen doorvragen en doordrammen :-)

Fondsenwerf je mee?
Solliciteer dan snel! Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt doen en waarom jij hier de juiste persoon voor bent!

3. Neem plaats in Team #OntmoetDeStad van de PvdA Utrecht
Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Heb jij organisatorische ervaring en vind je het leuk om mensen te motiveren en te mobiliseren? Ben je proactief, houd je van samenwerken en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is Team #OntmoetDeStad van de PvdA Utrecht op zoek naar jou!

Wat gaat het Team #OntmoetDeStad doen?
De PvdA Utrecht ontmoet tijdens en buiten campagnetijd door de gehele stad geregeld allerlei Utrechters om te praten over het leven in de stad. Over wat zij zien dat goed gaat, of juist beter kan in Utrecht. Dit doen we o.a. op thema’s als wonen, onderwijs, zorg en werk en andere onderwerpen die ons als partij aan het hart gaan. De informatie die we hier ophalen, wordt door onze fractie gebruikt in hun werk in de gemeenteraad, maar dient ook als input en inspiratie voor onze toekomstige verkiezingsprogramma’s. Daarnaast zullen we in campagnetijd (als corona het ons toelaat) extra vaak de wijk in trekken om met kiezers in gesprek te gaan over onze plannen voor Utrecht en de zorgen die er in de wijk leven. De laatste dagen voor verkiezingen flyeren we op verschillende momenten extra op drukke plekken (stations en winkelcentra).

Hiervoor kunnen we altijd gebruik maken van een grote groep enthousiaste leden. Om dit enthousiasme in goede banen te leiden en het gecoördineerd plaats te laten vinden, willen we een team mensen formeren die dit gaat organiseren.

Doe je mee?
Lijkt het jou leuk om dit te gaan doen? Solliciteer dan snel! Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent en waarom je dit zo graag wilt doen.

4. Neem plaats in het #DataTeam van de PvdA Utrecht
Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Woon jij in of rondom Utrecht? Heb je je kat Excel genoemd en ben je er dol op om data te gebruiken als onderbouwing van zo ongeveer alles? Dan is het nieuwe DataTeam van de PvdA Utrecht op zoek naar jou!

Wat gaat het #DataTeam doen?
Het #Datateam ondersteunt de vereniging met data-analyses en visualisaties. Die kunnen als basis dienen voor veel van ons werk voor de stad en onze online en offline communicatie. Hoe bereik je de mensen die belang hebben bij een bepaald thema? Of waar moeten we zijn als we zo veel mogelijk Utrechters willen spreken op een dag?

Wat vragen we?
Voor het #Datateam van de PvdA Utrecht zijn we op zoek naar Utrechtse sociaaldemocraten die energie krijgen van het analyseren van cijfers. Je vindt het leuk om samen met een hecht team tot laat in de avond uitslagen van voorgaande verkiezingen door te spitten en bent in staat deze analyses om te zetten in heldere adviezen.

Doe je mee?
Lijkt het je leuk om je op deze manier in te zetten voor de PvdA? Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] waarin je vertelt wie je bent, waarom je dit zo graag wilt en waar we jouw kwaliteiten voor in kunnen zetten

——————————————————————————————————

5. Neem plaats in #TeamCommunicatie van de PvdA Utrecht!
Heb jij affiniteit met de strijd van de sociaaldemocratie in het algemeen en de PvdA in het bijzonder? Woon jij in of rondom Utrecht? Ben jij doorgaans niet alleen benieuwd naar wat het nieuws is, maar ook naar hoe en wanneer het gebracht wordt? Kan je goed overweg met een (film)camera of beeldbewerkingsprogramma’s? Dan is het nieuwe communicatieteam van de PvdA Utrecht op zoek naar jou!

Wat gaat #TeamCommunicatie doen?
In aanloop naar de landelijke- en gemeenteraadsverkiezingen in 2021 en 2022 gaat het communicatieteam van de PvdA Utrecht ervoor zorgen dat Utrechters niet om ons heen kunnen. Met korte en lange teksten, stilstaande en bewegende beelden, creatieve inhakers en langlopende campagnes gaan we de stad laten zien wat de waarde van de sociaaldemocratie is. Dit gaan we doen in een informele sfeer met idealistische gelijkgestemden, waar naast serieus denk- en doewerk voldoende tijd en ruimte voor gezelligheid wordt ingeruimd. Ga er vanuit dat zitting nemen in dit team je enkele uren per maand kost met – als je dat wilt – een intensivering in het heetst van de verkiezingsstrijd!