13 mei 2015

Verkoop van fietsen uit gemeentelijk fietsendepot

Jaarlijks worden talloze fietsen in het gemeentelijk fietsendepot aan de Kanaalweg niet meer opgehaald door de rechtmatige eigenaar. Deze fietsen worden door de gemeente verkocht. De Utrechtse Partij van de Arbeidfractie stelt voor om deze verkoop voortaan te koppelen aan een maatschappelijke doelstelling.

Het voorstel van De PvdA Utrecht houdt in dat onder andere houders van de U-pas tegen een beperkt tarief opgeknapte fietsen kunnen kopen. Hetzelfde kan worden aangeboden aan studenten die lid zijn van een studentenvakbond.

Inwoners van Utrecht met beperkte financiële mogelijkheden kunnen op deze manier over een goede fiets beschikken. In Amsterdam, waar een vergelijkbaar project loopt, heeft de gemeente een aantal Amsterdamse fietsen geschonken aan Syrische vluchtelingen in Jordanië. De PvdA-fractie juicht een vergelijkbaar project vanuit Utrecht  toe. Ik heb dit plan daarom aan het college voorgelegd.

De schriftelijke vragen die ik heb gesteld kun je hier lezen.

Voor vragen kun je contact met me opnemen via:

Ruben Post: 06 38604652 of [email protected]

Volg me op twitter: